DZIEĆKOWICE (zbiornik Imielin)

Kliknij w obraz aby powiększyć

aktualizacja:28/08/12

Zbiornik Imielin popularnie zwany Dziećkowice znajduje się zaledwie 60 km od Krakowa - jest to najbliżej położony rozsądny do pływania akwen.

Dojazd:

Jadąc autostradą z Krakowa do Katowic zjeżdżamy na Oświęcim (zaraz za Chrzanowem). W Libiażu kierujemy się za drogowskazem na Mysłowice. W Chełmku mijamy przejazd kolejowy i jedziemy prosto tą drogą aż do rozjazdu za znakiem Chełm Śląski. Tutaj skręcamy w prawo i zjeżdżamy z głównej drogi kierując się  na Chełm Mały. Po minięciu przystanku autobusowego, skręcamy w ul. Romera (skręt w lewo) i wąską drogą asfaltową ok. pół kilometra miedzy zabudowaniami, aż dojedziemy do małego rozwidlenia. Tutaj skręcamy w lewo i po kilkunastu metrach, po prawej stronie zobaczymy miejsce do parkowanie. Zbiornika niestety nie widać z drogi gdyż osłonięty jest on wysokim wałem.

kliknij w mapę aby zobaczyć dojazd

Spot:                                          strona windsurferów z Dziećkowic:  http://www.wsw-wind.pl/

Zbiornik położony jest wśród lasów w spokojnej okolicy. I choć aby zejść nad wodę trzeba przejść przez stromy wał, to warto, ponieważ za wałem znajduje się szeroka plaża, umożliwiająca swobodne rozłożenie sprzętu. Zejście do wody jest piaszczyste(!).

Sam akwen jest sympatyczny - niestety nie miałem okazji popływać na nim kiedy wiał silny wiatr, ale jak sądzę będzie tylko lepiej. Pływałem na średnim wietrze na dużych zestawach - bez przeszkód wypływając i wracając do brzegu.

Żal tylko, że nad tak sympatycznym zbiornikiem nie ma praktycznie zaplecza spożywczo-hotelowego....

GALERIA:

27 sierpnia 2012

07 czerwiec 2008

24 październik 2004

08 kwiecień 2005

Dziećkowice - panorama

Taklowanie sprzętu

Ubieranie Dziobaka - z małą pomocą przyjaciół

Ostatnie poprawki i na wodę...

Oczywiście na początek rozgrzewka

A później już tylko ślizgi