Plan rejsu:

Mapa rejsu - kliknij aby powiększyćPlan rejsu był ambitny: przebić się na morze Północne z Bałtyku poprzez Duńskie jeziora . Następnie wrócić na Bałtyk kanałem Kilońskim. Na początku rejsu, z uwagi na korzystne prognozy przyjęty został właśnie taki scenariusz. Niestety prognoza się nie sprawdziła i od początku borykaliśmy się z silnym wiatrem od dziobu, chłodem i deszczem. Po krótkim postoju w Helsingorze rejs został wznowiony w kierunku morza Północnego. Niestety awaria szyny sztaksli, niekorzystny wiatr oraz zbyt niska sprawność silnika zadecydowała odwrót. Rejs trwał i przekształcił się w zwiedzanie portów Bałtyku. Szkoda, bo oprócz samej wyprawy miał on na celu wypływanie godzin do wodach pływowych, ale w sumie bezpieczeństwo załogi i jachtu jest najważniejsze.

Historia rejsu:

24.08.2007
piątek

zbiórka załogi w Świnoujściu, przygotowanie i zaprowiantowanie jachtu

25.08.2007
sobota

ostatnie przygotowania do rejsu
start ze Świonujścia na północ - kierunek Helsingor.

26.08.2007
niedziela

droga do Helsingoru - wiatr zmienia kierunek i wieje od dziobu, noc chłodna i deszczowa, na dodatek halsówka. Dzień jednak przyniósł nieco słońca.

27.08.2007
poniedziałek

wejście do portu Helsingor nastąpiło w nocy, a kolejny dzień został poświęcony na klar, zwiedzanie miast i naprawę żagli, które ucierpiały podczas przelotu. Niestety takie naprawy są bardzo drogie......

28.09-29.08.2007
wtorek-środa

sy 'Dunajec' obiera kierunek w stronę cieśnin Langerak z planem przebicia się na morze Północne. Cały dzień trwa halsówka. niestety noc przynosi załamanie pogody, wiatr tężał, kierunek wiatru zmienia się i wieje dokładnie w dziób. Zbyt słaba moc silnika oraz niekorzystny kierunek wiatru powodują, że kapitan podejmuje decyzje odwrotu - kierunek Kopenhaga

30.08.2007
czwartek

droga do Kopenhagi do jazda z wiatrem, który stopniowo maleje. Nieco minorowe humory załogi zostają załagodzone pięknym zachodem słońca i niezłą kolacją jaką przygotowała wachta Baryła / Piotrek. Podczas przelotu następuje uszkodzenie (wyrwanie) szynku sztaksli, co jednoznacznie potwierdza słuszność decyzji

31.08-02.09.2007
piątek-niedziela

Kopenhaga. Weekend zostaje poświęcony na naprawę jachtu oraz zwiedzanie portu. Tutaj również odbywa się niezła impreza na pokładzie jachtu(!)

02.09.2007
niedziela

kolejny port docelowy to Ystad. Trasa zostaje wybrana aby zobaczyć wspaniały most nad cieśniną Bałtyku łączący Szwecje z Danią

02.09-03.09.2007
niedziela-poniedziałek

Ystad - zwiedzanie miasteczka

03.09-04.09.2007
wtorek

Kolejny etap rejsu to wyspa Borholm. W drodze do Christianso panują dobre warunki nawigacyjne, Niezbyt mocny wiatr i słoneczna pogoda

04.09.2007
wtorek

Christianso, krótkie aczkolwiek dogłębne zwiedzanie wyspy

04.09.2007
wtorek

Krótki przelot na trasie Christianso - Allinge (Borholm)

05.09.2007
środa

 

Allinge: zwiedzanie miasteczka i wspaniała wycieczka na zamek. uzupełnienie zapasów. Tutaj właśnie zrobił się pomysł powrotu na Borholm również drogą morską, lecz tym razem z wyposażeniem w postaci desek windsurfingowych - termin wrzesień 2008

05.09.2007
środa

Po obiedzie załoga kieruje jacht do Świnoujścia. Po drodze 'zwiedzanie' Borholmy

05-06.09.2007
środa-czwartek

 

Droga do Świnoujścia, to spokojny przelot podczas dnia z (niestety) zanikającym wiatrem. I ostre czuwanie w nocy. Akwen pełen rybaków i innych jednostek pływających

06.09.2007
czwartek

Zakończenie rejsu, klar jachtu i powrót do rodzinnych stron